Patiëntenbelang
De cliëntenraad signaleert problemen en verbeterpunten in het UCP, door bijvoorbeeld de verpleegafdelingen te bezoeken. Ze maken deze problemen en verbeterpunten via het Bestuur van het UCP bespreekbaar in de organisatie. Dat kan van alles zijn, bijvoorbeeld:
- de wijze waarop met patiënten wordt gecommuniceerd
- de kwaliteit van de geleverde zorg
- advies over o.a. voeding, veiligheid, geestelijke verzorging en maatschappelijke bijstand, recreatie en ontspanningsmogelijkheden
- de samenwerking met andere zorgverleners
De cliëntenraad onderhoudt contacten met regionale en landelijke patiëntenorganisaties.
De cliëntenraad is geen klachtencommissie voor individuele klachten, maar probeert structurele verbeteringen in het UMCG te bewerkstelligen. Bent u minder tevreden over de zorg- of dienstverlening, dan kunt u terecht bij de Patiëntenvertrouwenspersoon, afdeling Patiënteninformatie of de klachtenfunctionaris. Lees wat u kunt doen als u niet tevreden bent of een klacht heeft.