Komt u er niet uit met de klachtenfunctionaris? Dan kunt u de klachtencommissie vragen om opnieuw naar uw klacht te kijken. De klachtencommissie kan een uitspraak over uw klacht doen. Dus zeggen of uw klacht terecht is of niet.
Als u dit wilt, kunt u de brief die u aan de klachtenfunctionaris heeft geschreven opnieuw gebruiken. U kunt ook de reactie van de klachtenfunctionaris meesturen. Het adres is:
Klachtencommissie UMCG
Huispostcode LB41
Postbus 30.001
9700 RB Groningen
U kunt ook aan de klachtenfunctionaris vragen of deze uw brief wil doorsturen naar de klachtencommissie. U krijgt de uitspraak van de klachtencommissie in een brief. Hoelang dit duurt, hangt af van uw klacht.
Universitair Centrum Psychiatrie
Gaat uw klacht over een behandeling in het Universitair Centrum Psychiatrie? Dan behandelt de klachtencommissie Wkkgz uw klacht. U kunt hier ook terecht wanneer u verplichte zorg krijgt en een klacht heeft.
Deze klachtencommissie bestaat uit zorgverleners van deze instellingen en leden van de Cliëntenraad UCP en Lentis. De commissie heeft een onafhankelijke voorzitter en secretaris. Dit betekent dat zij niet in dienst zijn van het UMCG of Universitair Centrum Psychiatrie. De uitspraak van de klachtencommissie gaat ook naar de Raad van Bestuur van het UMCG.
Secretaris Klachtencommissie Wkkgz
Postbus 128
9470 AC Zuidlaren
Telefoon: (050) 409 72 04
E-mail: klachtencommissiewkkgz@lentis.nl