Kwaliteit
Goede specialistische farmaceutische zorg is veilig, doeltreffend, doelmatig, patiëntgericht, tijdig en toegankelijk. Goede zorg is leveren van kwaliteit. Om dit te bereiken voeren we een integraal kwaliteitsmanagementsysteem dat gecertificeerd is volgens ISO 9001 en ISO27001. Onderdeel van dit systeem is het gecertificeerd managementsysteem voor patiëntveiligheid conform NTA 8009.
Kwaliteitsnormen voor de specialistische farmaceutische zorg door de apotheker van het ziekenhuis zijn vastgelegd in de Beroepsstandaard voor Apothekers in Ziekenhuizen (BAZ). De afdeling Klinische Farmacie en Farmacologie voldoet aan deze kwaliteitsnorm De afdeling is daarnaast gecertificeerd volgens de GMP-z (Good Manufacturing Practice – ziekenhuizen), de standaard voor bereidingen in de Nederlandse ziekenhuisapotheek. Bovendien beschikken wij over een GMP-fabrikantenvergunning voor het importeren, bereiden, verpakken en etiketteren van geneesmiddelen en radiofarmaca voor klinisch geneesmiddelenonderzoek en wordt er gewerkt volgens de GCP (Good Clinical Practice)-richtlijnen. Het laboratorium van de ziekenhuisapotheek is ISO15189:2012 (M170) geaccrediteerd.
Klantgericht
Klinische Farmacie en Farmacologie vindt het belangrijk om zoveel mogelijk te voldoen aan de eisen en verwachtingen van haar interne en externe klanten. Door gesprekken met klanten en klanttevredenheidsmetingen krijgen we zicht op de wensen en behoeften en kunnen we onze zorg, onderzoek en onderwijs, producten en diensten verbeteren.
Periodiek wordt een klanttevredenheidsonderzoek onder onze externe en interne klanten uitgevoerd waarbij onder andere aspecten als bereikbaarheid, algehele service, informatievoorziening en advisering, de farmaceutische zorg/producten/diensten en onderzoek en onderwijs aan bod komen. De resultaten worden gebruikt voor verbeteringen van de zorg, producten en dienstverlening, onderzoek en onderwijs.
Klachten
Klinische Farmacie en Farmacologie streeft naar goede farmaceutische zorg, onderzoek en opleiding/onderwijs, snelle dienstverlening en tevreden klanten. Soms gaat er helaas wel eens iets mis. Als u een klacht heeft, kunt u gebruikmaken van het klachtenformulier. We informeren u zo snel mogelijk over de afhandeling van uw klacht.