Is het lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met iemand die onafhankelijk en onpartijdig is. We noemen die persoon een klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan ook met u en de huisarts in gesprek gaan.
Brief
De huisartsenpraktijk is aangesloten bij de klachtenregeling van het UMCG. U kunt daarom de klachtenfunctionaris van het UMCG een brief sturen over uw klacht of probleem. Zet in de brief minimaal:
- naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres
- uw geboortedatum
- een omschrijving van uw klacht
- dat het gaat over de Academische Huisartsenpraktijk Groningen
- de medewerker over wie u een klacht heeft
Stuur de brief naar:
Klachtenfunctionaris UMCG
Huispostcode LA10
Postbus 30.001
9700 RB Groningen
U kunt de brief ook mailen naar [email protected]. U krijgt binnen 5 werkdagen een bevestiging dat de brief is ontvangen.
Wat doet de klachtenfunctionaris?
De klachtenfunctionaris is een onafhankelijke persoon die bemiddelt en geen oordeel geeft. De klachtenfunctionaris onderzoekt eerst wat er gebeurd is en stelt vragen aan de betrokken medewerker. Soms nodigt de klachtenfunctionaris u en de bij uw klacht betrokkene uit voor een gesprek.
Wanneer reactie?
We proberen uw klacht binnen 6 weken af te handelen. U krijgt dan een brief waarin de uitkomst van het onderzoek van de klachtenfunctionaris staat. Soms krijgt u excuses, soms krijgt u meer uitleg en soms passen we ook de manier waarop we werken aan. We kunnen u ook nog een keer uitnodigen voor een gesprek, om samen een oplossing te zoeken.
Toestemming medisch dossier
Soms moeten we in uw medische dossier kijken om de klacht goed te kunnen afhandelen. Dit is het dossier waarin uw behandelaars in het UMCG alle gegevens over uw gezondheid en uw behandeling bewaren. U moet hiervoor wel eerst toestemming geven. Het toestemmingsformulier krijgt u bij de bevestigingsbrief.