In 2014 beklommen twaalf transplantatiepatiënten de Kilimanjaro. Nu, tien jaar later, zijn ze opnieuw bijeen voor een reünie.
Beklimming Kilimanjaro reünie

De beklimming, georganiseerd door het UMCG Transplantatiecentrum, had als doel te laten zien wat er mogelijk is na een orgaantransplantatie. Onder begeleiding van een medisch team trotseerden de deelnemers de 5.895 meter hoge Kilimanjaro. De unieke prestatie heeft veel betekend voor de deelnemers en een krachtige boodschap afgegeven over de mogelijkheden na een orgaantransplantatie. Na een transplantatie is het voor veel mensen al heel wat als ze weer voor zichzelf kunnen zorgen.

De beklimming van de Kilimanjaro laat zien dat er zoveel meer mogelijk is.
De reünie was een mooi weerzien, waarbij de deelnemers bijzondere herinneringen konden ophalen.