Mevrouw Walenkamp heeft 2 nieren gedoneerd. Nee, ze is geen medisch wonder: de ene is haar eigen nier, de andere een kunstnier. Tijdens haar werk in een ziekenhuis zag ze dat veel patiënten wachten op een nieuwe nier. Dat raakte haar zo, dat ze besloot zelf anoniem een nier te donoren.

Een paar maanden later bezocht ze het atelier van kunstenaar Frode Bolhuis. Daar zag ze een wit, perkamenten hart. Ze vroeg of Frode een vergelijkbaar kunstwerk wilde maken, maar dan van een nier. Dat kunstwerk heeft jaren bij haar thuis gestaan, nu vond ze het tijd om ook deze nier af te staan. Ze doneerde hem aan het UMCG Transplantatiecentrum. ‘Ik gun hem jullie van harte.’