1. (Voor)kennis activeren
Duur: 60 min
De opdracht is bedoeld om kennis over pijn, pijnbeleving en pijnobservaties op te frissen. Daarnaast gaat de opdracht in op het effect van dementie op pijnbeleving.
2. Verdiepende kennis over pijn en dementie
Duur: 30 minuten
Didactische materialen:
3. E-learning PAIC15
Duur: 20-30 minuten
Student doorloopt de e-learning. Doel: toepassen van observaties m.b.v. casuïstiek. Student kan na afloop certificaat downloaden.
Handig om als docent zelf ook vooraf de e-learning te doen om studenten adequaat te informeren.
4. Nabeschouwing over toepassing en kiezen van interventies
Duur: 30 minuten
Doel: student gaat na wat er nodig is om de PAIC15 toe te passen in de praktijk. De docent instrueert, begeleidt en vat samen wat de bevindingen zijn. Als docent kun je daarmee tevens een koppeling met de Canmeds-rollen leggen.
Aan het eind van de bijeenkomst kan een reflectiemoment worden ingelast, waarbij je de onderstaande vragen zou kunnen stellen:
- Wat is gerealiseerd van je verwachting en doelstelling van deze module?
- Wat neem je mee naar de praktijk?
- Wat is de essentie vanuit de Canmeds-rollen m.b.t. dit onderwerp?
Verrijking
Voor verrijking en verdieping van de lesstof verwijzen we naar onze Toolbox ‘Pijn bij dementie’. Voor implementatie van de PAIC15 in een zorgsetting verwijzen we naar onze animatie Succesvol implementeren met een goed plan.