De specialisten en andere medewerkers van het UMCG proberen zoveel mogelijk te voldoen aan de wensen en verwachtingen van patiënten en hun verwijzers. Mocht u onverhoopt toch ontevreden zijn over de behandeling van uw patiënt of de manier waarop u bent geïnformeerd, wilt u dan zo vriendelijk zijn dit te melden. Ook als u een klacht heeft over het contact met een specialist, dan stelt het UMCG het op prijs als u dit kenbaar maakt. Uw klacht of opmerking kan het UMCG helpen de zorg- en dienstverlening te verbeteren. Hieronder vindt u informatie over waar u met welke klacht terecht kunt.
Algemene klacht van verwijzers
Met algemene klachten over het UMCG kunt u terecht bij Verwijzerscontact. Uw klacht heeft in dat geval niet zozeer betrekking op een individuele patiënt, maar op ervaringen die een goede relatie met het UMCG in de weg staan. U kunt Verwijzerscontact bereiken via: Telefoon (050) 361 08 00 E-mail [email protected]
Klacht van verwijzers in relatie tot een individuele patiënt
Voor een klacht in relatie tot een individuele patiënt kunt u zich richten tot de behandelend specialist of desbetreffende medewerker. Hij is de eerst aangewezen persoon om uw klacht mee te bespreken. Komt u er met hem niet uit, dan kunt u zich wenden tot het hoofd van de afdeling. Deze is eindverantwoordelijk voor de patiëntenzorg op zijn/haar afdeling.
Klachtenfunctionaris
U kunt als verwijzer uw opmerking of klacht ook schriftelijk overbrengen. Dit kunt u richten aan de klachtenfunctionaris van het ziekenhuis. De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en probeert veelal door bemiddeling een oplossing te zoeken voor uw klacht.