• Home
  • Contact
  •  NL 
  • Login medewerkers
  • mijnUMCG

Klachtencommissie of Geschillencommissie Zorg

Print 

Klachtencommissie

Komt u er niet uit met de klachtenfunctionaris? Dan kunt u de klachtencommissie vragen om opnieuw naar uw klacht te kijken. De klachtencommissie kan een uitspraak over uw klacht doen. Dus zeggen of uw klacht terecht is of niet.

Als u dit wilt, kunt u de brief die u aan de klachtenfunctionaris heeft geschreven opnieuw gebruiken. U kunt ook de reactie van de klachtenfunctionaris meesturen. Het adres is:

Klachtencommissie UMCG
Huispostcode LB41
Postbus 30.001
9700 RB Groningen

U kunt ook aan de klachtenfunctionaris vragen of deze uw brief wil doorsturen naar de klachtencommissie.

Gaat uw klacht over een behandeling in het UCP? Dan behandelt de gezamenlijke klachtencommissie van Lentis, het FPC van Mesdag en het UCP uw klacht. De patiëntenvertrouwenspersoon van het UCP kan u vertellen hoe u hier een klacht naartoe stuurt. Bel van maandag tot en met donderdag tijdens kantooruren naar 0900 444 88 88.

U krijgt de uitspraak van de klachtencommissie in een brief. Hoelang het duurt voordat u een reactie krijgt duurt, hangt af van uw klacht.

Geschillencommissie Zorg

Heeft u een klacht ingediend bij het UMCG, maar komt u er met ons niet uit? Dan kunt u terecht bij De Geschillencommissie Zorg. Kijk op degeschillencommissiezorg.nl voor meer informatie. U kunt ook bellen naar (070) 310 53 80.