Heeft het persoonlijke gesprek het probleem niet opgelost? Of kunt of wilt u niet persoonlijk praten met de betrokkene? Dan kunt u contact opnemen met de afdeling Patiënteninformatie. Dat kan op 4 manieren:
- Bel tijdens kantooruren naar (050) 361 33 00.
- Mail naar
. - Stuur het klachtenformulier naar ons. Dan nemen we contact met u op.
- Ga in het ziekenhuis tijdens kantooruren naar de receptie in de centrale ontvangsthal en vraag naar een medewerker Patiënteninformatie. U kunt aan de medewerker vertellen waar u mee zit. Dit gesprek is vertrouwelijk: de medewerker vertelt uw klacht niet aan iemand anders.
Als de medewerker Patiënteninformatie u niet zelf verder kan helpen, kan de medewerker u adviseren om een klacht in te dienen bij de klachtenfunctionaris. Dit is afhankelijk van wat voor soort klacht u heeft.
Bij behandeling UCP
Als u behandeld wordt in het UCP kunt u uw klacht ook bespreken met een patiëntenvertrouwenspersoon (pvp). De pvp kunt u van maandag tot en met donderdag tijdens kantooruren bellen op 0900 444 88 88. U leest meer over de pvp op de
pagina’s van het UCP en op de site van de
Stichting PVP.