• Home
  • Contact
  •  NL 
  • Login medewerkers
  • mijnUMCG

​​​​​UMCG Account Services

Read the information in English.

Is je wachtwoord verlopen, ben je deze vergeten of kan je niet inloggen? Maak dan gebruik van de UMCG Account Services. Om je wachtwoord of account te herstellen moet het systeem eerst verifiëren dat jij daadwerkelijk de rechtmatige gebruiker van het UMCG-account bent. Hiervoor moet je eenmalig het één en ander instellen.

Activeren van UMCG Account Services

Bij het activeren van je account moet je een aantal gegevens controleren en/of instellen. Dit stelt je in staat om zonder tussenkomst van de Servicedesk zelf je account te beheren. Het gaat om de volgende authenticaties:

  • Authenticatie via je mobiel. (Hiervoor moet je de Microsoft Authenticator app installeren)
  • Authenticatie via je mobiele nummer.

Ga via je webbrowser naar mfa.umcg.nl en volg de stappen of lees de uitgebreide instructie.

Wachtwoord opnieuw instellen / Account deblokkeren

Via de inlogpagina van Microsoft Office is het mogelijk om zelf je wachtwoord opnieuw in te stellen en je te account deblokkeren wanneer het aanmelden niet meer lukt. Dit kan alleen als  je account op de juiste manier is ingericht, zie bovenstaande instructie bij “Activeren”. 
Let op! Het wachtwoord wordt niet automatisch gewijzigd op onderstaande toepassingen. Het wachtwoord moet je zelf handmatig aanpassen.

  • Outlook app op je mobiel
  • Eduroam (draadloze netwerk)
  • UMCG Laptop, wijzigen van het wachtwoord kan alleen als de laptop op het UMCG netwerk is aangesloten.

Wachtwoord verlopen

Elke 3 maanden (90 dagen) verloopt het wachtwoord. Voordat het wachtwoord gaat verlopen (10/5 dagen) krijg je via de e-mail een verzoek om het wachtwoord aan te passen.

Tip!: Zet een paar dagen voordat je wachtwoord verloopt een reminder in de Outlook agenda zodat je het wachtwoord op tijd kunt aanpassen.

Inloggen lukt niet

Dit kan de volgende oorzaken hebben:

  • Je wachtwoord is verlopen. Reset je wachtwoord via de inlogpagina van Microsoft Office.
  • Je logt in met de verkeerde gebruikersnaam​
  • Je hebt (per ongeluk) CAPS LOCK aanstaan.
    Neem contact op met de Servicedesk (tel: (050) 361 11 11) als bovenstaande oorzaken niet van toepassing zijn.



Wachtwoordeisen:

  • een minimale lengte van 8 karakters.
  • een combinatie van hoofd- en kleine letters, cijfers en/of speciale tekens
  • eerder gebruikte wachtwoorden kan je niet opnieuw gebruiken