•  NL
  • Login medewerkers

Beatrixoord Noord-Nederlandprijs 2017 opengesteld

18 mei 2017

​Vanaf vandaag kan het publiek weer kandidaten nomineren voor de Beatrixoord Noord-Nederlandprijs 2017. Deze prijs looft de Stichting Beatrixoord Noord-Nederland uit aan een persoon of instelling die een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan kennis en begrip voor revalidatie of tuberculose. Tot 1 oktober 2017 kunnen potentiële kandidaten aangemeld worden. De prijs bestaat uit een oorkonde en een geldbedrag van 10.000 euro.

Bij revalidatie kan in brede zin gedacht worden aan patiënten die deze behandeling nodig hebben wegens chronische ziekte, een aangeboren aandoening of na een trauma. Genomineerde bijdragen voor de Beatrixoord Noord-Nederlandprijs kunnen bestaan uit wetenschappelijk onderzoek, maar ook een cultureel project in de ruime zin van het woord. Ook blijken van grote maatschappelijke inzet kunnen in aanmerking komen voor de prijs. Belangrijke voorwaarde is dat er een duidelijke samenhang met Noord-Nederland moet zijn, omdat daar de oorsprong van stichting ligt. Bovendien moet de bijdrage voor een breed publiek begrijpelijk en invoelbaar zijn.

Inzendingen

Nominaties kunnen tot 1 oktober 2017 ingezonden worden naar: Stichting Beatrixoord Noord-Nederland, Sylviuslaan 6, 9728 NS Groningen, email: Contact

Jury Beatrixoord Noord-Nederlandprijs

De prijs wordt sinds 2010 tweejaarlijks uitgereikt. Nominaties worden beoordeeld door een jury bestaande uit: Sippy Tigchelaar, voormalig topschaatster, verbonden aan Omrop Fryslân en hoofdbestuurslid van de KNSB, prof. Wim Eisma, emeritus hoogleraar Revalidatie, Jacques d’Ancona, theatercriticus/presentator en prof. John Degener, emeritus hoogleraar Medische Microbiologie. ​