•  NL 
  • Login medewerkers
  • mijnUMCG

Pilotcampagne UMCG Kanker Researchfonds

Print 
20 november 2018

Op zoʼn 40.000 adressen in Nederland valt vanaf 21 november een brief van het UMCG Kanker Researchfonds​ op de deurmat. De direct mailactie maakt deel uit van de pilotcampagne ‘Wij tegen kankerʼ met een nieuwe aanpak van fondsenwerving. Met de ervaring die hiermee wordt opgedaan, kunnen de verschillende UMCG Fondsen één gezamenlijke aanpak voor alle fondsen ontwikkelen.

Campagne UMCG Kanker Researchfonds

De pilot bestaat uit een direct mailactie, een telemarketingactie en de inzet van sociale media. Ook voor patiënten in het Oncologiecentrum blijft de campagne niet onopgemerkt. Via beeldschermen, een brochure en banners krijgen patiënten informatie over ‘Wij tegen kankerʼ en ook kunnen zij hun mening over de campagne geven door het invullen van een vragenlijst.

UMCG Fondsen

Momenteel werven de verschillende UMCG fondsen (UMCG Kanker Researchfonds, UMCG Transplantatie Researchfonds,  UMCG Hartfonds, UMCG Alzheimerfonds, Stichting Vrienden Beatrix Kinderziekenhuis en Stichting Vrienden van het UMCG) ieder voor zich  financiële middelen (en vrijwilligers) voor projecten ten bate van patiëntenwelzijn en onderzoek. Hierbij gaat het om donaties, schenkingen en legaten van particulieren, verenigingen, stichtingen en bedrijven. Door de krachten te bundelen en gezamenlijk te werven, willen de fondsen een toename van de fondsenwerving realiseren, de speerpunten van het UMCG nadrukkelijker profileren en de zichtbaarheid en vindbaarheid van de fondsen zowel intern als extern vergroten.​