Heb je wel eens zo’n dag dat een irritatie over een patiënt of collega de hele dag blijft hangen? Durf je de onderstroom die je frustreert bespreekbaar te maken? Voel je je moe na bepaalde gesprekken zonder dat je begrijpt waarom? Heb je een collega bij wie je niet makkelijk op tafel legt wat voor jou belangrijk is?
Soepele samenwerking is de basis van goede zorg en plezier in je werk. En een uitdaging. Overtuigingen en onderhuidse emoties leiden vaak tot verwijdering of gedoe. Geweldloze communicatie geeft een heldere en krachtige verduidelijking van de psychologische dynamiek tussen mensen. Door het vergroten van inzicht in je eigen drijfveren kun je andere keuzes maken en anderen beter begrijpen.
Deze intensieve tweedaagse training wordt gegeven door Yvonne Jeucken, huisarts en internationaal gecertificeerd trainer geweldloze communicatie.
De ontwikkelingen rondom het nieuwe Coronavirus kunnen van invloed zijn op het onderwijs dat we plannen. We volgen de ontwikkeling en het beleid nauwgezet en haken hierop aan, bijvoorbeeld door locatie, groepsgrootte of werkvormen aan te passen.
Doelgroep
Medisch specialisten, huisartsen, tandartsen, paramedici en verpleegkundigen.
Doel
In deze training leer je:
• reactieve gedragspatronen te herkennen en doorbreken
• op simpele wijze tot woorden te komen die het verschil maken
• inzicht te krijgen in je eigen drijfveren en die van de ander
• subtiel geweld in taal en de effecten ervan te herkennen
• respectvol, rustig en assertief grenzen aan te geven
• feedback te geven zonder oordeel
• empathisch te luisteren op een manier die helderheid, effectiviteit en rust geeft
• bewust te reageren vanuit je eigen waarden
Doel: respect en ruimte in gesprekken, effectieve samenwerking en meer plezier in je werk.